Tuesday, April 6, 2010

Finally.. It's a girl!!!

Yup, on 11 March 2010 @ 12.27pm, I have given birth to a beautiful baby girl, Syafiqah Humaira bt. Shah Rolnizam.. Alhamdulillah, it was an eazy breezy delivery.. I was in pain less than half hour, and there comes my beautiful princess into the world..

Actually, I felt weird even when I was still at home.. I felt a bit pain in my tummy, felt like nak terberak.. Hehe.. I did go to the toilet, but then tak membuang plak.. So, I juz decided to go to work..

Sampai ofis, still bleh bergelak ketawa ngan colleagues, siap makan mi bandung for breakfast.. Then, I finished off my work, buat filing sume kasik complete so it will be easier for the person yang akan tanggung keje aku while I'm on leave nanti go through the files.. Dah siap2 bagi amanat sume kat member.. Masa breakfast tu pun sebenarnya rasa perut sakit, and siap pergi toilet sume.. But then, around 11 am rasa sakit lagi, tp still confuse adakah ini contraction? Huhuhu.. Serius, lupe camne rasa contraction.. Tapi around 11.10 am rasa sakit lagi.. Sudah rasa tak sedap hati, I called hubby and told him that I think I'm going to deliver.. He asked me to go to hospital immediately, and he will come soon..

So I told my colleagues that I'm going to the hospital - that was about 11.30.. I drove to the hospital by myself.. I was in pain jugak masa drive tu, but thankfully, boleh bertahan.. Sampai je hospital, terus park kat depan2 wad bersalin tu, siap cakap kat Guard, "saya dah sakit perut, nanti husband saya alih kereta".. Guard tu terus cakap, "masuk dalam cepat.." Tau gabra dia.. Hehe..

Masuk dalam, straight away bagitau nurse perut dah sakit.. Dia soh amik air kencing, then masuk dalam satu bilik dia nak check baby's heartbeat and contraction.. This was about 12.00 pm.. Sempat la nurse pelatih tu interview jap, then staff nurse kat situ check bukaan, dah bukak 7cm! Huh!! Terus diowang amik wheelchair, since aku pun dah start cakap dah sakit sangat, then tolak aku masuk labour room.. Rasanya dokdlm labour room tu pun jap je, sempat la tukar baju, then terus aku push 2x and akhirnya keluar la puteri aku ke dunia nih @ 12.27 pm.. Alhamdulillah sangat.. Bersalin kali nih sangat senang dan lancar.. Doc showed me the baby n took her away.. And after that, macam biasa, aku diberi minum and then, jahit apa yang patut, then rilex..

Hubby arrived around 1+ pm, masa tu tengah susukan baby.. He cried, cause he thought he wanted to be with me while I deliver, tapi tak sempat.. Takpe la, janji dah selamat delivered.. Hubby azan dan qamatkan baby, and keluar..

I stayed 1 nite in the hospital, and was discharged the next day.. Alhamdulillah again, my daughter is healthy, takde kuning sume..

So, that was the story of my delivery.. I'm so thankful that Allah fulfilled my wish - to have a daughter.. Since now I have a pair of children - 1 son and 1 daughter, I think I can rest for a long while after this.. :)

To all friends that gave me all the best wishes, thanx a lot..

No comments: