Thursday, June 17, 2010

Meninggal kat bilik

This is sooo last week. Kan aku cuti lama sebab kenduri hari tu. Naik je ofis balik hari khamis sudah ada story. Time aku cuti hari tu ada orang mennggal kat dalam bilik ketua pentadbiran aku.

Ok, storynye cenggini. Kan hari tu aku de gtau yang kitorang baru pndah ofis kan?? By the way, ofis baru kitorang ni adalah agak mencabar perjalanan nak ke ofis. Ofis kitorang kat tingkat 1, tapi xde lif sume. Kalau dari parking depan, nak naik ofis kitorang kene menempuh banyak anak tangga+jalan dia pin adalah mendaki bukit. So, pada sape2 yang stok semput tu, memang agak mengah gak nak sampai ke atas building ofis ni.

Tu baru nak sampai building. Nak sampai ke ofis kene panjat tangga lagi. Hih, hazab. Memang tade manja2 la kat ofis baru ni. Huhuhu. Ok, kira yang datang hari tu adalah kontraktor yang nak discuss projek toilet kat ofis. Ade la nak reno sket. Dan diberitahu rupenye kontraktor ni ada masalah jantung. Tapi masa dia datang ofis tu tade sape pn tau dia ada penyakit.

Bila dia dah sampai atas, dowang kata dia terus gi round toilet, tade la nak duduk2 dulu. Dah habes round baru la masuk bilik ketua aku for further discussion. Tapi baru je nak diskusi sekali kontraktor ni sudah terjelepuk pengsan atas kerusi. Memula ingat pengsan biasa, tapi tengok udah lain macam KP aku soh s/u dia kol ambulance. Sekali ambulance plak salah tempat sebab ingat ofis ktorang still di building pentadbiran. Hampehhh. Nampak sangat la tak baca buletin. Huhu.

Bila ambulance sampai terus bawak g hospital serdang rasanya, dan pegawai perubatab sahkan dia dah meninggal. Bila aku tanya s/u KP aku tu, dia kata masa kat bilik tu ada orang yang cuba tutup mata jenazah tapi takleh. Seolah--olah arwah tu mati terkejut. Hoh, takut. Tu la kan Allah nak tunjuk. Bila2 je dia leh tarik nyawa. Lepas peristiwa tu KP aku baca yasin and baca al-quran dalam bilik dia. Mungkin dia pun cuak ke apa.

Eh, humaira dah bangun. Ok la, nti story lagi. Daaa.

No comments: